ÚPRAVA A NASTAVENIE TLMIČOV

Dobre nastavené tlmiče nie sú výhradou profesionálov, ale nutnosťou pre každého jazdca.

Úprava a nastavenie motocyklových tlmičov pre špecifické potreby zákazníka. Okrem klasických úprav zmenou tohosti struny, planžiet a hladín oleja dokážeme vaše sériové tlmiče upgradovať komponentami, ktoré stále testujeme a vyvíjame v našej dielni.

Aké úpravy ponúkame ?

RACE SAG-základné nastavenie

Základné nastavenie „Race Sag“ na základe rozdielu výšky nezaťaženého motocykla a motocykla s jazdcom, si každý vykoná pred prvou jazdou motocyklom sám. Ak sa nedá motocykel nastaviť v rámci vymedzených tolerancií, je nutné zmeniť tvrdosť strún. Prispôsobenie tlmičov na špecifickú hmotnosť jazdca je základnou úpravou, ktorá podstatne ovplyvní jazdné vlastnosti.

RESPRING-zmena tvrosti pružín podľa váhy jazdca

Základná a najdôležitejšia úprava tlmičov sa zakladá na hmotnosti jazdca. Iba tlmiče s pružinami zodpovedajúcimi hmotnosti jazdca sa dajú dobre nastaviť. Napr. motocykle KTM/HSQ/GAS GAS sa štandardne dodávajú s pružinami pre jazdca vážiaceho 75 -85 kg vrátane výstroje

Kontrolné testovanie odporu pružín

Všetky pružiny vieme v dielni premerať a zistiť ich odpor, respektíve či zodpovedajú značeniu a nie su už príliš opotrebované.

REVALVE -úprava charakteru tlmičov podľa štýlu jazdy

Úprava charakteru tlmičov na rôzne použitie (MX/Enduro), alebo podľa jazdeckého štýlu/potrieb jazdca prebieha zmenou zostavy planžiet, ktoré ovplyvňujú prietok oleja.

Toto, pre každého špecifické nastavenie, sa prejaví lepšou trakciou, kontrolou a komfortom aj na ťažkých povrchoch.

Dusíkový kit zadného tlmiča WP

Zmeňte charakter a výkon vášho centrálneho tlmiča WP s dusíkovým kitom. Vďaka odstráneniu pohyblivých súčastí sa zadný tlmič neprehrieva a zachováva stabilnejšiu teplotu oleja aj počas intenzívnej a dlhšej jazdy .

Kit sa skladá z dusíkového mechu a nádobky, ktoré úplne nahrádzajú systém separačného piestu.  Okrem zlepšeného výkonu pocítite aj plynulejší chod tlmiča, ktorý prispieva k zlepšenej trakcií. Jazda tak bude hladšia a rýchlejšia. Ako úplný bonus ponúkame na výber rôzne objemy dusíkového mechu.

WP Xplor- kompresný kit

Koniec uhojdaným mäkkým tlmičom. Po dlhšom vývoji a testovaní sme pre vás pripravili náš kompresný kit pre predné tlmiče WP Xplor.  Kit nahrádza sériový automatický ventil kompresie novým, prepracovanejším a hlavne nastaviteľným ventilom.

Doplnili sme možnosť detailne nastaviť každý tlmič zvlášť(zospodu). Vďaka tomu sme získali väčší rozsah nastavenia a možností prispôsobenia špecifickým potrebám jazdca. Tvrdší setting planžiet značne zvyšuje stabilitu jazdy. Prispôsobenie sa podmienkam na trati je teraz omnoho efektívnejšie ako pri bežných sériových automatických ventiloch.

Prestavby vzduchových tlmičov na strunové.

Máte vzduchové tlmiče a nie je to ono? Máme pre vás riešenie.

Systém ORSS (off road spring system) od firmy K-tech nahrádza vzduchovú pružinu za klasický strunový systém, ktorý sa dá jednoducho nastaviť na hmotnosť jazdca a jeho špecifický jazdecký štýl. Okrem toho systém s klasickou strunou odstraňuje problém so statickým trením komponentov vysokotlakých vzduchových systémov. Pruženie má potom hladší a “živší” chod.

HLAVNÉ VÝHODY

  • Konvenčný systém pruženia sa dá lepšie nastaviť na hmotnosť jazdca.
  • Nižšie trenie pre hladší chod tlmičov.
  • Možnosť nastavenia predpätia len potočením šróbu.
  • Možnosť vnútorného nastavenia pre najobtiažnejšie terény ako pieskové bubny a veľmi rozbitý terén
  • Pekný dizajn a kvalitné materiály
  • Žiadne kontroly tlaku, jednoduché nastavovanie.

Povrchové úpravy

Povrchové úpravy, čierna (DLC) a zlatá (Tinite), sa vykonávajú hlavne zo zámerom zvýšenia tvrdosti povrchu a zníženia trenia. ďalšou neodškriepiteľnou výhodou je TOP výzor úpravených komponentov.

Tinite (titanium nitride) je extrémne tvrdá keramická vrstva, ktorá sa v priemysle využiva na pokrytie reznych plôch, alebo implantátov v medicíne.

DLC (diamond like carbon) ako názov v angličtine napovedá, má tvrdosť na úrovni diamantu. V priemysle ho nájdeme na tých najextrémnejšie namáhaných povrchoch.

Najlepšie výsledky sa dosahujú na nových nepoškodených povrchoch.

Užitočné doplnky
Reboud Stoper

Rebound stopper (tlmič odskoku) sa snaží koleso držať čo najviac na zemi,  hlavne pri dobrzďovaní vo veľkých dierach a rozbitých zjazdoch. Tlmí spätné nárazy tlmiča .Vďaka pružnému dorazu koleso lepšie kopíruje terén, má lepšiu trakciu a efektívnejšie brzdí. 

Výrazne sa doporučuje inštalácia na motocykloch Honda, vzhľadom na konštrukciu tlmiča, ktorý je veľmi náchylný na spomínané negatívne javy.

Klzáky v štýle „Cone Valve“

Klzáky, ktoré zabraňuju kontaktu povrchu piestnece s chráničom. Mohutnejšia konštrukcia v štýle továrenských jazdcov oživí vzhľad vašich upravených tlmičov.

U nás v Tech-377 Suspension máme skúsenosti s úpravou tlmičov pre hobby jazdcov, ktorý sa pohybovali na konci pretekárskeho poľa, ale aj pre Majstrov Slovenska.